Remote Monitoring

14-06-2016

Wat is het?
Het actief en online monitoren van de IT infrastructuur van de klant om incidenten te voorkomen.

Waarom?
Online monitoren van de IT situatie kan ernstige verstoringen voorkomen, er kan tijdig geanticipeerd worden op overschrijdingen van de thresholds. Een goed voorbeeld hiervan is het voortijdig signaleren van het vol lopen van de dataopslag of het niet goed afronden van een back-up taak.
Daarnaast is de monitoring erg waardevol bij het oplossen van incidenten waardoor de oplostijd van de incidenten zal afnemen.

Onze aanpak:
We starten met het doen van een analyse op de huidige omgeving. Hierbij worden de cruciale onderdelen in kaart gebracht en wordt er een voorstel gedaan van de monitoring van deze onderdelen. Afhankelijk van de gewenste situatie worden de alarmen afgehandeld. Het is mogelijk om dit via de eigen helpdesk of via de helpdesk van bosworX te laten verlopen. De IT omgeving van de klant wordt gekoppeld door een cliënt(=NUC=betere naam) te plaatsen bij de klant welke communiceert met de monitoringserver bij bosworX. De cliënt wordt centraal up-to-date gehouden en de monitoring kan op afstand bijgewerkt worden.

Wilt u meer weten over Remote Monitoring? Neem vrijblijvend contact met ons op via 055 - 576 28 56 of marketing@bosworx.nl

Remote Monitoring, ict apeldoorn, it

Deel op Social Media