Marcel Kranenburg van Impress

'Zonder IT staat hier alles stil'

Marcel Kranenburg

“IT is het fundament voor onze dienstverlening”, zo omschrijft Marcel Kranenburg, directeur Sales & Business Development, in het kort waar het bij de dienstverlening van Impress in Woerden om draait. Sinds 2016 heeft Impress haar IT-beheer aan bosworX uitbesteed. “Voorheen deden we dat zelf, maar daar zijn we van terug gekomen. Er zijn partijen die daar beter in zijn. Wij zijn goed in het bouwen van oplossingen op het gebied van klantcommunicatie, maar IT-beheer is een vak apart.”

Totaaloplossingen
Impress is een specialist op het gebied van Marketing Operations, Publishing Services en Financial Services. Impress verwerkt data en content van haar opdrachtgevers naar papieren en digitale outputstromen. Het bedrijf biedt totaaloplossingen voor klanten die hun communicatieprocessen willen uitbesteden en optimaal rendement uit hun klantcommunicatie willen halen. Kranenburg: “We werken voor banken en verzekeraars, energiebedrijven, uitgeverijen, noem maar op. Wat je ziet is dat de uitvoerende kant van marketingafdelingen steeds meer wordt uitbesteed. De creatieve kant blijft bij de klant, terwijl het uitvoerende gedeelte bij Impress wordt ondergebracht. Enerzijds is dat omdat onze klant nu eenmaal niet het hele jaar door haar organisatie kan inrichten op de campagnes (flexibiliteit), anderzijds omdat die uitvoerende kant steeds complexer wordt door de digitale transformatie en door strengere wet- en regelgeving op gebieden als informatie- en persoonsgegevensbeveiliging. Informatiebeveiliging staat bij ons op een hoog niveau. We voldoen aan de richtlijnen die de Autoriteit Financiele Markten en De Nederlandsche Bank opstellen, waardoor we met een gerust hart kunnen zeggen dat we compliant zijn.”

Keuze voor bosworX
Het was een ontmoeting in zijn woonplaats Apeldoorn die Kranenburg met bosworX in contact bracht. “Ik kende bosworX niet, maar de kennismaking beviel direct goed. Wat ik plezierig vind is natuurlijk hun brede vakkennis, maar ook hun pragmatische aanpak en no-nonsense insteek. Dat past goed bij ons bedrijf. Verder vind ik het heel belangrijk dat je bij uitbesteden het sterke gevoel hebt dat je ook op langere termijn met elkaar kunt blijven samenwerken. Dat je elkaar kunt vertrouwen. Daar streven wij bij onze klanten ook naar. Bovendien acteren ze bij bosworX snel als er vragen zijn. Of als we een snelle oplossing voor een vraag of probleem nodig hebben.”      

Ketenverantwoordelijkheid
“De beheersbaarheid van IT wordt nog belangrijker”, vervolgt Kranenburg, “omdat de security- en toegankelijkheidseisen alleen maar toenemen. Als bedrijf moet je daarin mee. Dat geldt voor onze opdrachtgevers, voor ons als dienstverlener en dus ook voor bosworX aan wie wij het IT-beheer hebben uitbesteed. Het is een vorm van ketenverantwoordelijkheid die doorvertaald dient te worden in de gehele keten. Voor bosworX betekent dit dat zij ook de richtlijnen van de AFM en De Nederlandsche Bank moeten gaan volgen en hun plaats in de keten innemen, zodat onze opdrachtgevers kunnen blijven vertrouwen op onze dienstverlening.”

Impress Woerden, referentie van Marcel Kranenburg
ISAE3000
ISAE3402 certificaat bosworX apeldoorn
ISO27001
bosworX NEN7510 gecertificeerd
bosworX VIR-BI gecertificeerd
bosworX SaaS gecertificeerd
bosworX ITIL gecertificeerd