John IJsseldijk van AMI kappers

IT moet vóór je werken

John IJsseldijk

John IJsseldijk van AMI Kappers windt er geen doekjes om. “IT moet vóór je werken. En als er eens iets is, is een snelle afhandeling of oplossing noodzakelijk.” Sinds AMI Kappers vier jaar geleden klant werd bij bosworX heerst er tevredenheid als het om de IT gaat. Een absolute must voor een familiebedrijf dat in 1965 is opgericht en in de loop der jaren is uitgebouwd tot een ambitieuze kappersorganisatie met maar liefst tachtig vestigingen.

Passie voor het kappersvak
Bij AMI Kappers zijn dames, heren en kinderen welkom om te worden geknipt en gekapt. Met en zonder afspraak, zes dagen per week en met het gemak van ruime openingstijden. In de vestigingen die een groot deel van het midden en noordoosten van ons land bestrijken, werken mensen met een grote passie voor het kappersvak. Dat merk je aan de plezierige sfeer en de tevreden klanten. En dat zie je aan de ambachtelijke, natuurlijke en draagbare coupes en de eigen haarmodelijn die AMI Kappers elk jaar ontwikkelt. Een ander voorbeeld van wat pure passie voor het vak teweeg kan brengen, is de ‘Beauty Academy by AMI Kappers’; een erkend leertraject dat intensief samenwerkt met een aantal regionale opleidingscentra. Jonge mensen die kapper willen worden kunnen hier een erkend MBO-diploma en AMI-certificaat halen. En alle Junior Stylisten krijgen er theorie- en praktijkles van een docent van het ROC èn van een Topstylist van AMI Kappers.

Met elkaar verbonden
“Je moet weten dat de kassa’s van al onze vestigingen met elkaar verbonden zijn. Met tachtig kapsalons heb je het dan over een omvangrijk en complex IT-systeem dat het natuurlijk altijd moet doen. En dat vooral vóór ons moet werken. Bovendien willen wij heel veel op IT-gebied. Op een dag leerde ik via Roy van Veen van Zoranet, Alexander Bosgoed van bosworX BV kennen. Het klikte direct  tussen ons en we zijn al snel met elkaar in zee gegaan. In 2011 was dat”, herinnert John IJsseldijk zich. “Sindsdien draaien onze kassasystemen allemaal op een server bij bosworX en loggen onze medewerkers daar in voordat de kapsalons opengaan. Dat bevalt goed. En is er eens iets dan is bosworX goed bereikbaar. Ze hebben een platte organisatie met korte lijnen, waardoor ik ook in het weekend tot zelfs ’s avonds geholpen word als dat nodig is.”

De rem erop houden
In een goede klant-/dienstverlenerrelatie, zoals tussen AMI Kappers en bosworX, past het ook als Alexander Bosgoed bij zijn klant de rem erop houdt. “Zoals ik al zei, wij willen veel op IT-gebied”, legt John IJsseldijk uit. “Maar het is natuurlijk niet onze core business. Inmiddels draait ons kantoor, waar vijftien mensen werken, ook op een server bij bosworX, separaat van de vestigingen. Eveneens tot volle tevredenheid. Wij willen echter wel eens te snel inhaken op nieuwe ontwikkelingen. Dan trapt Alexander soms op de rem. Met het oog op een gezonde kosten-batenverhouding is het beter om een pas op een plaats te maken en het ontwikkelen eerst aan anderen over te laten.”

Ami Kappers, Apeldoorn
bosworX ITIL gecertificeerd
ISO27001
ISAE3000
bosworX VIR-BI gecertificeerd
bosworX NEN7510 gecertificeerd
ISAE3402 certificaat bosworX apeldoorn
bosworX SaaS gecertificeerd